systém odpružení DRCV (Dual Rate Control Valve)

 

Jádrem největších změn je systém odpružení DRCV používaný na tlumičích, který se od následující sezóny objeví i na vidlicích Fox a to v kategorii Trail, čímž se otevírá brána pro další posun nejrozšířenější kategorie kol se zdvihy 120 až 150mm, která se mezi jezdci těší velké obliby.

 
Duchovním otcem tohoto a mnoha dalších inovací v oblasti odpružení je Jose Gonzales, který ma mimo jiné na starosti i nastavení vidlic a tlumičů přímo v centrále Treku v Kalifornii. Od doby kdy bylo DRCV poprvé představeno na modelu Roscoe již uplynulo několik let. Nyní lze tento osvědčený systém na tlumičích najít na kolech EX, Remedy, Rumblefish a nově i  na modelech Lush a Slash. Vzhledem k tomu, že na tlumičích tento koncept opravdu funguje, logická otázka zní: Proč to nezkusit u na vidlici? Typické odpovědi nezapomenou poznamenat složitost nastavení vidlice na příslušné podmínky či rozdílný chod vidlice oproti klasické jednokomorové. Realita a skutečné otestování vám však ukáže, že tento krok je dozajista dobrou volbou. Právě díky použití technologie DRCV dokonale využijete plný zdvih vidlice, když jej budete potřebovat. Pomyslným srdcem je planžeta udržující balanc mezi dvěma vzduchovými komorami, která je za běžných podmínek uzavřená a tudíž je aktivní hlavní vzduchová komora a vidlice má klasický chod. Jakmile přijdou na řadu větší nerovnosti, a ponor vidlice se tudíž pohybuje kolem 60%  zdvihu, planžeta se uvolní a druhá, menší z komor, je plně aktivní a vidlice rázem chodí velmi hladce, plynule a v plném zdvihu, což jezdci umožní lepší kontrolu nad kolem v náročnějších pasážích a vynikající pocit z jízdy.
 
Tlumič Fox Float DRCV