Rozvoj cyklistiky? Brno postaví jen stojany

Brno – Takřka jeden a půl roku připravovalo Brno generel cyklistiky, který měl poradit, jak má město podpořit rozvoj tohoto druhu dopravy. Radní jej schválili před rokem těsně před volbami. Nová koalice se ovšem rozhodla výsledky studie přezkoumat.

 

Naplnění všech doporučení totiž podle radních není reálné. „Dokument je ambicióznější, než jaké jsou současné možnosti města,“ sdělil investiční náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Podle něj existují dva hlavní problémy. Jedním je to, že stavba cyklostezek a další infrastruktury pro cyklisty je příliš drahá. Druhou pak pomalá práce úřadů. „V případě cyklostezek je potřeba mnoho vyjádření příslušných úřadů,“ zdůraznil Kotzian. Například prodloužení stezky mezi Intersparem a krematoriem až do bohunického kampusu brzdí také požadavky majitelů pozemků.

DALŠÍ CYKLOSTEZKY

Stavby zařazené v rozpočtu města na rok 2010:
- Valchařská – Olší (chybí peníze, cena 14,7 milionu)
- Olší – Babická (chybí peníze, cena 3 miliony)
- Areál cyklistiky – lokalita Hněvkovského (stavba dokončená, cena 15,6 milionu)
- Hrad Veveří – Rakovec (chybí peníze, cena 68,5 milionu)
- Kaštanová – most přes dálnici D2 (cena 17,1 milionu)

Stavby zařazené v rozpočtu města na rok 2011:
- Renneská – Kšírova (dokončení 2012, cena 18 milionů)
- Kšírova – Sokolova (dokončení 2011, cena 20 milionů)
- K Nábřeží (dokončení 2011, cena 3,5 milionu)

Plán na rok 2012
- Renneská – Kšírova (dokončení 2012, cena 18 milionů)