Downhill in Carbon - Session 9.9 2012

Původně mělo být toto kolo skryto všem zrakům až do jeho oficiálního představení, ale....
Člověk míní a osud mění. Těžko lze skrýt prototyp, když na něm Aaron Gwin  vyhraje závod SP v Mont Sainte Anne.

Poprvé byla v této kategorii na výrobu rámu použita uhlíková vlákna. Výsledkem je nejlehčí DH rám na světě, který svými vlastnostmi předčí všechny konkurenty. Samotný vývoj trval dva roky a byly použity nové technologie, díky nimž byla výsledná vaha stlačena na hranici 16kg. 
Jednou ze zásadních inovací je speciální hmota nazývaná InTension, která je použita na kritických místech rámu (sedlová trubka, oblast středu, pivoty). Jedná se o jakousi výplň která je mizi vrstvami karbonu a nejvíce namáhaná místa tak vyztužuje a zvyšuje odolnost bez navýšení váhy. Výsledné spojení carbonu a výplně InTension se nazývá I-Beam. Oproti carbonu je inTension v daném použití 8x pevnější.

Unikátní je bezesporu také vidlice FOX F 40 Hybrid Air s vynutou titanovu pružinou a zdvihem 203mm, která vychází z klasické Fox F serie 40, ale oproti ní má navíc „menší“ vzduchovou komoru, díky níž lze vidlici více doladit. Na pozici tlumiče najdeme osvědčený FOX DHX RC-4 pracující se zdvihem 210mm.